8 TIPS BEBAS PARUT JERAWAT BUAT ANDA TAMPIL LEBIH YAKIN

Ohh no! Parut Jerawat. Masalah parut jerawat adalah perkara yang paling ditakuti terutamanya wanita. Parut yang sukar hilang menyebabkan kita hilang keyakinan diri. Saya juga pernah mengalami masalah parut jerawat. 

Jom ikuti tips berikut :



1. Masker telur putih

Telur putih mengandungi pelbagai nutrien untuk tubuh. Bukan itu sahaja! ianya juga dapat membantu mengekalkan kulit yang halus dan licin. Syaratnya anda harus menjadikan putih telur sebagai masker. Sapukan pada wajah seminggu  3 hingga 4 kali untuk mendapatkan kesan kulit gebu, cerah dan anjal.

2. Minyak zaitun

Selain diminum untuk tujuan kecantikan dalaman, minyak zaitun juga digunakan  untuk mengatasi masalah jerawat. Caranya dengan mencampurkan sedikit minyak zaitun dan garam bukit, kacau sehingga sebati. Kemudian sapu pada kulit yang berjerawat. Apabila sudah kering, bilas muka dengan air suam. Amalkan seminggu 2 kali.

Kesannya: Kulit lembap dan dan merawat jerawat tanpa sebarang parut

3. Bawang Putih

Umum mengetahui besarnya manfaat bawang putih, selain dari ramuan dalam masakan. Tahukah anda bawang putih dapat mengecutkan jerawat tanpa meninggalkan parut pada wajah. Wooww menarik! Hanya perlu tumbuk bawang putih dan sapu pada jerawat. Biar ia kering dan bilas muka dengan air suam.

Awas!! : Jangan sapu bawang putih secara berlebihan kerana ia boleh menyebabkan iritasi pada kulit.

4. Kulit Kayu manis

Tips yang satu nie, daku pernah cuba, serius memang berkesan, tapikan agak leceh.hehe..
Kepada yang nak cuba boleh sila cari serbuk kayu manis yang dah siap sedia. Tapi awas! jangan terlebih eksaited sapu lebih, nanti anda akan berlari satu rumah akibat kepanasan.haha...(ini terjadi kepada saya) atau pun asah kulit kayu manis pada lesung dan kemudian ambil airnya.

Lakukan tiga kali seminggu untuk mendapatkan kesan terbaik.

5. Lemon

Lemon, kaya dengan antioksidan!. Kelebihan kandungan Lemon juga dikatakan mampu merawat pelbagai jenis masalah kulit muka. Dalam masa yang sama mampu mengurangkan parut jerawat.

Jom try : Potong lemon kepada beberapa bahagian. Kemudian gosok pada bahagian yang bermasalah, ulang dua hingga tiga kali gosok pada bahagian yang sama.

6. Esp

Energyzing Soy protein mengandungi sumber protein yang diperlukan tubuh secara tak langsung membantu memperbaiki sel yang rosak dan membina sel-sel yang baru. Kandungan Soya Non-Gmo ini mampu membuatkan kulit anda cerah, gebu dan dalam masa yang sama membantu memudarkan parut jerawat.

Nak tahu apa yang best sangat tentang esp boleh klik disini

32 KELEBIHAN DAN KHASIAT ESP SHAKLEE UNTUK SEMUA





7. Vitamin E

Ambil secara konsisten ia mampu mengurangkan risiko parut jerawat dan jeragat. Tahukah anda Vitamin E adalah anti oksidan yang terbaik terutamanya untuk kulit. Ianya dapat mencantikkan dan menampakkan wajah lebih muda dari usia.

8. Vitamin C

Sememangnya semua orang tahu yang vitamin c untuk kulit kan. Vitamin C juga bertindak sebagai kolagen ye. Apa yang menariknya Vitamin C shaklee bertindak melepaskan mengikut keperluan ke dalam tubuh secara berperingkat dalam tempoh 12jam. Untuk kesan terbaik anda digalakkan mengambil vitamin c secara konsisten.

:: Jom buat masker dengan Esp, Vitamin E dan Vitamin C...Mudahkan kan, sambil-sambil rawat dalaman, kita rawat juga yang luaran..Bila kedua-duanya seimbang baru la hasilnya Aummm..

Untuk lebih yakin jom tonton video ringkas ini bagaimana Puan Nor Farizan mengatasi masalah  jerawat dan parut beliau


Nak tahu lebih lanjut boleh hubungi saya segera!

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...