PELUANG INGIN HAMIL BAGI PENYAKIT PCOS DENGAN VITAMIN GLA

Ramai ingin mengetahui apa itu PCOS dan kesan-kesan sampingan bagi peyakit PCOS. Umum diketahui masalah PCOS ini biasanya terjadi kepada kaum wanita dan apa yang paling merisaukan kaum hawa adalah peluang ingin hamil. "Adakah Aku Boleh Hamil sekiranya Aku disahkan PCOS"????

Apa itu PCOS?

PCOS (Polycystic Ovarian Sindrom) adalah keadaan dimana seorang wanita mempunyai ketidakseimbangan pada hormon seks wanita. Pcos berlaku dimana terdapat banyak cyst kecil di dalam ovari (fluid-filled sacs).

Bagaimana boleh terjadinya PCOS?

PCOS ialah keadaan yang boleh menganggu sistem peranakkan wanita dimana folikel-folikel yang terdapat didalam ovari tidak menjadi matang dan seterusnya gagal untuk mengeluarkan telur. Folikel-folikel terkumpul di dalam ovari akan menjadi cyst- cyst kecil yang boleh dilihat melalui ultrasound scan. 

Perbezaan gambar a. Ovari Normal mempunyai telur matang yang bersedia untuk keluar dan disenyawakan manakala gambar b menunjukkan Polycystic Ovary 

Diantara simptom Pcos terhadap wanita 
1. Perubahan kitaran haid
2. Hormon
3. Cyst
4. Keupayaan untuk mempunyai anak
5. Emosi yang tidak menentu
6. Berat badan berlebihan
7. Tumbuh bulu di muka, badan dan dada yang luar biasa
8. Jerawat


Wanita yang mengalami masalah Pcos mempunyai hyperandrogenism (lebihan hormon lelaki), kitaran yang haid tidak teratur dan pemeriksaan ultrasound menunjukkan ovari mempunyai banyak folikel cyst (lebih dari sepuluh) tetapi saiznya kurang dari 10mm.
http://drzubaidi.com/

Sekiranya ia tidak dirawat ia boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius seperti diabetes (ketidakseimbangan gula dalam darah dan penyakit jantung.

Apakah ujian untuk mengesahkan penyakit PCOS?

Ujian keatas penyakit Pcos boleh dilakukan melalui ujian darah, dimana pihak makmal akan mengukur tahap hormon FSH dan LH pada hari ke-2 haid. Sekiranya normal, ujian tersebut menunjukkan hormon FSH selalunya lebih tinggi dari LH namun sebaliknya jika hormon LH melebihi tahap FSH sebanyak 2 kali ganda, maka berkemungkinan mengalami PCOS.

Bagaimana merawat masalah ini?

Sekiranya anda telah disahkan mempunyai PCOS, terdapat beberapa jenis rawatan yang boleh membantu mengurangkan simptom dan mengembalikan kesuburan anda.

Jadi saya sarankan....Gla Complex Shaklee.


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit


Hubungi Saya untuk dapatkan harga yang menarik, tempahan dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Hp : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...