HEBATNYA GABUNGAN VITAMIN DAN MAKANAN SUNNAH SEMASA HAMIL

Salam juz nak sharing ngan korang semua khasnya buat ibu hamil yang chomel2 belaka..hehe..testimoni saya sendiri makan suplimen shaklee plus pemakanan sunnah semasa hamil. Of coz la korang pn nak kan yang terbaik untuk anda dan anak yang bakal dilahir..kan..kan..Excited tu xpayah crita la kan. Bila saya test kat diri sendiri, rasa lebih bertenaga sihat dan xmudah letih. Kesan kepada cik zara, sistem imun kuat, jarang demam, sakit dan apa yang paling mengembirakan saya, setiap benda baru yang saya ajar zara cepat pickup. Semasa berpantang, zara juga mengalami demam kuning, namun hanyalah sekejap, sekitar 2-3 hari sahaja. Alhamdulillah dengan izinya.

Testimoni saya bermula dari saya hamil anak pertama (masa ni x kenai lagi vitamin shaklee tapi dah start makan makanan sunah plus dengan vitamin spital) dan kini hamil anak kedua (ambil vitamin shaklee plus makan makanan sunnah)

So sebelum g keja ambil sebiji buah kurma + badam 3 biji atau madu (dalam keta tengah drive ngapp terus, almaklum asyik lapaq ja)hehe..Sampai opis ambil breakfast seperti biasa. Lepas setengah jam (kadang2 terlajak lupa sampai sejam lebih) ambil vitalea + b-complex

Lepas lunch saya ambil Vitamin C + Kalsium, Petang saya mengunyap kismis

Malam saya ambil omega guard, dan minum barli (menyejukkan badan) kadang2 je.kalo ingat hehe.
Sebelum tido saya ambil susu hi-Goat (yang sememangnya sodap n menjadi kegemaran saya dulu kini dan selamanya dan yang paling penting hi-goat nie xbau kambingg)hehe..dulu mama minum masa ngandung kat cik zara, sekarang bila mama minum hi-goat cik zara pn tumpang sekaki..hehe 

Khasiat Kurma untuk ibu mengandung(nabi kata rumah yang tidak mempunyai kurma adalah seperti rumah yang tidak ada makanan )

1. Sebutir kurma sangat baik untuk stamina
2. Mengandungi 2% protein, 4% serat, dan 60% gula organik
3. Menguatkan sel usus
4. Melancarkan saluran kencing
5. Menguatkan rahim

Khasiat Badam
1. Mempunyai vitamin E ekstra dan b-complex
2. Mempunyai asam lemak omega-3 dan protein
3. Mengandungi Asam Folat (sangat diperlukan ibu hamil untuk pertumbuhan janin yang sihat atau elak dari kecacatan)
4. Membantu menajamkan memori (tekstur badam umpama bentuk otak)

Umum diketahui Susu Kambing adalah susu yang kedua terbaik selepas susu ibu, yang mana ia digunakan sejak turun temurun lagi dan menjadi kebiasaan para Nabi-Nabi.

1. Menjaga kadar gula dalam darah
2. Menstabilkan tekanan darah
3. Membantu proses perkembangan bayi dalam kandungan agar sihat, cerdas dan pintar
4. Mempunyai protein, enzim-enzim dan vitamin A yang penting kesihatan ibu dan anak
5. Membantu bayi dari demam kuning dan meningkatkan sistem imun.

p/s : kita berusaha memilih makanan yang terbaik, seterusnya berdoa dan bertawakal kepada Allah agar, mudah bersalin, dan mempunyai anak yang soleh/solehah, bijak, cerdik, beriman dan bertakwa kpda Nya. Sebenarnya banyak lagi makanan sunnah yang bagus diamalkan yang saya tidak senaraikan dalam entry. Antaranya buah tin, anggur, tembikai, minyak zaitun, delima.


Nur Bahirah | Hp : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...