RESEPI AYAM TOMATO, KACANG BUNCIS CAMPAK-CAMPAK MARBELES

Salam..semalam xtau nak masak apa, buntu idea, buka peti sejuk ada ayam, ada tomato, kacang buncis..Haaa..2 je yang hado..nak kluar, tahap kemalasan melanda plak. Adehh..nak suruh en suami dia plak x de..erm hantam sajalah labu..janji perut kenyang. Bermulalah episod mereka resepi yang belum tentu tau sedap ke tak, resepi campak-campak katakan.hehhe..(tetiba tringat dialong ngan mak saya ari tu)



Saya : Mak, masak nie buat macam mana, sedap la..

Mak : (Dengan slambernya) ala.mak main2 campak2 je..hehe

Saya : Yaka, (tegelak saya)tapi kan mak, kalo campak2 tapi xsedap nak wat cmner?
Mak : 2 la, mak kata walaupun campak2, tp sambil2  tu berselawat dan masak ngan kasih sayang kompom sodap..

Saya : hehe, Stuju 200%

Resepi campak-campak saya, makan bersama budak tembam cik zara. Semua bahan-bahan dibawah hanya kebetulan ada dalam peti sejuk, so habis kan je. Tak baik membazir.

Bahan-bahan
Ayam (kebetulan ada 4 ketul)
tomato ada 2biji
6 batang kacang buncis
1 biji bawang besar (dimayang)
2 biji bawang putih (dimayang)
halia (dimayang)
garam
kunyit
minyak

Cara-cara
1. Ayam dipotong kecil dan gaul bersama garam dan kunyit
2. Goreng ayam dengan api sederhana supaya ayam xgaring sangat(minyak xperlu banyak)
3. Agak- agak dah masak ayam tu, masukan bawang putih, bawang besar dan halia sampai naik bau
4. Masukan kacang buncis dan tomato
5. Then bleh adjust nak tambah garam + gula (maap saya xguna bahan perasa ya.hehe)
6. Dah siap boleh hidang ngan nasi panas..

p/s: Siap sudah resepi ayam tomato, buncis  campak-campak..hew2.sodap...

Nur Bahirah | Hp : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...