PENGALAMAN BERAYA TANPA BALIK KAMPUNG

Assalamualaikum semua

Tahun nie kat mana korang sambut Raya Aidiladha??..Ramai diantara anda mesti balik kampung kan, walaupun sekejap. Tahun ini saya, suami dan anak2 beraya dirumah sendiri aje. Jadi segala-galanya sendiri lah, bermula dari masak memasak sehinggalah segala2nya.

Walaupun suami bekerja, tapi saya redha beraya disini, sekurang-kurangnya saya dapat belajar bagaimana susahnya beraya tanpa mak (kalau dulu balik kg mak dah prepare ketupat rendang dah, Hamboih nampak sangat pemalas nya aku, haha)

Jadi, masak lah sendiri lah ye, sedap ke tak itu cerita lain, hehe. Untuk memudahkan kerja masak memasak, saya dah siap prepared bahan-bahan dimalam sebelumnya, dan malam itu juga kakak dah mula tolong abah bakar lemang di Balai.

Alhamdulillah walaupun si kecil ziyad asyik melekat kat mama ja, tapi mama mu masih lagi mampu menyiapkan rendang pedas daging, nasi jagung, jelatah dan ayam masak merah (untuk pertama kalinya) tanpa pertolongan dari en suami sebab terpaksa bekerja  pada pagi raya ^_^

Mama terpaksa menjadi tangkas pagi itu dan syukur semuanya selesai jam 9.30 pagi. Makan dirumah tiga beranak tak berapa nak best. Jadinya saya tapaw semuanya dan angkut anak2 berkelah di Balai Polis Changkat Jering. hehe..

Keesokan harinya saya dah mula bekerja sob..sob ..

Seronoknya beraya diperantauan ^_^

Nur 012-5763744
id : 908782

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...