TIPS HOT BANTU IBU HAMIL DAN MENYUSU BERPUASA SUPAYA TAK RASA LEMAH MELAMPAU

Alhamdulillah, sebenarnya dah lama saya nak share pengalaman berpuasa sepanjang saya hamil anak kedua saya tahun lepas. Tapi asyik tertangguh.Adeh..Adeh..Syukur saya berjaya menghabiskan 30 hari berpuasa dengan jayanya, yehaa!!..No more alasan yang orang mengandung tidak boleh berpuasa penuh. 

Bagi saya, berpuasa semasa hamil adalah amalan yang sangat baik untuk kesihatan ibu dan si anak, dan dalam masa yang sama mendidik anak dalam kandungan, supaya belajar berpuasa juga.

Tips yang sangat mudah dan berkesan, saya ambil vitamin (set kehamilan) seperti biasa (konsisten) dan dalam yang sama saya tambah dengan Perfomance Drink, Energizing Soy Protein (esp) dan juga Mealshake.

Selepas selesai bersahur saya ambil ketiga-tiga minuman superbb nie, Wah!! saya bertenaga sepanjang hari sehingga menanti waktu berbuka. Walaupun berbadan dua dan makin sarat saya masih steady lagi berjalan kesana kemari melakukan aktiviti harian.

Alhamdulillah sepanjang berpuasa perut tiada rasa mudarat, anak dalam kandungan pun aktif seperti biasa tanpa rasa lapar dan dahaga.

Sampai ada yang tanya "tengok kak steady je? kak puasa ke??". "Ya kak puasa". Apa sahaja yang kita lakukan bermula dari niat yang baik, usaha yang baik, Insya Allah, Allah akan tolong permudahkan segala-galanya.




Anda Ibu hamil, Ibu menyusu yang nak berpuasa dan Ganti puasa, saya syorkan ambil ketiga set Mighty 3 Gem. 


Rasai perbezaan yang sangat ketara tanpa rasa lapar dan dahaga sepanjang hari

Hubungi saya segera..


Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...