NUTRITIONIST CHOICE COOKBOOK DAN 300 ++ RESEPI MEMUDAHKAN TUGAS MAK-MAK MAIN MASAK-MASAK

Alhamdulillah, ziyad dah 6 bulan..banyak perkembangan positif yang ziyad dah tunjuk seperti merangkak,tumbuh gigi sebatang, isap ibu jari kaki (orang tua2 kata nak adik) eh! boleh caye ke?haha, dan yang paling best dah nak start makan.yehaa..mama yang teruja lebih.haha.

Mama mulakan dengan puri memuri dulu, (ermm senang je kan nak prepare), tapi kadang2 bila ziyad terbangun awai bersilat jugak mama, sebab nak prepare susu, steril bagai. Tapi mama kena ambil pendekatan yang bijak untuk jadi cepat, mudah dan tangkas menyiapkan keperluan anak2 mama. Nasib baik abah pun banyak membantu disamping kesibukan mama, Alhamdulillah.


Rutin saya setiap pagi, bangun awal pukul 4 pagi, kadang pukul 5, bergantung pada tahap kehausan cik ziyad, kadang tengah buat2 kerja, tetiba dia dah bangun mintak dinenenkan,so mama kena mengalah sediakan keperluan anak dulu. hehe. n kadang2 tu ngan mama pun hanyut ke laut,,bahaya tu...

So untuk tidak jadi terbabas tido, mama kena sediakan jadual agar, mama tak kalut pagi2 dan kalau mama kalut dan kelewatan bangun kemungkinan mama akan el la jawabnya,,haha...tapi xbaik diamalkan selalu tau.Eh apa yang mama merepek nie!!

Untuk memudahkan kerja, mama lebih suka beli buku resepi yang sangat mudah dirujuk dan senang dicari bahan2. n alhamdulillah so far berjalan dengan lancar tugas mama menyediakan kelengkapan untuk anak2 mama.huhu




Buku Nutritinist Choice Cookbook tu saya beli masa zaman kakak zara baru lahir, beli kat group fb solid food, so yang 300++ tu beli kat Farhana Nur..RM28 je...Eh..dah ada buku nak beli lagi?? Serius xrugi beli...resepi dari 6 bulan hingga 6 tahun. Buku dah ada tapi kalo malas masak xtau nak kata apa dah..Kang Abah rotan, membazir..haha..


Sekian la sudah cerita bab buku resepi, akhir sekali..nak anak sayang kita lebih2, kena la masak guna air tangan kita sendiri kan, air tangan ibu lebih berkat ditambah pula dengan zikir-zikir yang boleh meresap masuk kedalam makanan yang kita masak..."ermmm..sedapnya mama masak" (padahal xsedap mana pun), tapi itulah kuasa 'Air Tangan Ibu'

Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...