5 TIPS KENAPA VITAMIN KURANG BERKESAN ???

Assalamualaikum


Salam februari 2015..Alhamdulillah masih diberikan kesihatan dan mampu menulis entry untuk hari ini. Untuk Entry kali nie sya nak share sedikit info berkenaan dengan sejauh mana KEBERKESANAN VITAMIN yang korang ambil beri manafaat sepenuhnya untuk badan anda.

Sejak menjadi pengedar Shaklee saya ada juga menerima banyak rungutan dari pelanggan yang "Eh kenapa vitamin shaklee x berkesan?? dan Ramai juga yang puji "Sejak, saya kenal dan amal vitamin shaklee, banyak perubahan positif yang saya rasai"....Alhamdulillah...


Apakah faktor-faktor yang menyebabkan tak berkesan??


PENGAMBILAN VITAMIN YANG TAK KONSISTEN

"Akak,sekejap saya makan, sekejap saya tak makan..malas nak bawa"...Eh kenapa macam tu, xmo2 gitu, nasihat saya nak mudah dan nak konsisten (xnak bagi lupa) sila beli pill box untuk memudahkan korang mengusung kesana kemari vitamin, "Eh, nak cantik tak? Nak sihat tak?

and ada jugak yang ambil harinie bsok dah nak jadi cantik, bsok dah nak nampak kesan...ermm no!..no!..no!!...ada juga yang tanya "jika saya ambil vitamin nie, berapa lama saya boleh nampak kesan ye" If korang nak tau, untuk mendapatkan kesan yang terbaik, korang kena ambil berterusan selama 90 hari atau hingga 3 bulan berturut-turut kerana sel badan memerlukan masa selama 90 hingga 120 hari untuk hidup dan serasi dengan darah kita.

So tindak balas setiap vitamin keatas  setiap badan kita adalah tak sama, ada yang cepat dan ada yang lambat, dan ada yang mengalami healing crisis dan ada jugak sebaliknya...jadi bersabar la sayang..hehe


MAKAN VITAMIN SEKALIGUS

Ini adalah salah satu faktor yang menyebabkan vitamin yang korang ambil tak berkesan. Ada juga diantara cust saya yang ambil sekaligus walaupun dah diberi cara makan yang betul, Apa boleh buat!!Bila xdak kesan apa2 mulalah menyalahkan vitamin..hehe

if korang ambil sekaligus secara xlansung boleh meningkatkan kepekatan darah dalam masa2 tertentu dan sekiranya anda mengambil mengikut jadual, ia akan membantu buah pinggang supaya tidak terbeban untuk proses nutrien. So nasihat saya cuba agihkan jadual pengambilan vitamin yang betul seperti yang diberi oleh pengedar shaklee. Itu tanggungjawab pengedar untuk memberi konsultasi yang terbaik.


PENGAMBILAN KAFEIN

Cuba kurangkan pemgambilan kafein seperti teh. kopi, nescafe. Pengambilan kafien boleh merosakkan fungsi vitamin semulajadi dalam badan. If korang sayang n nak vitamin berfungsi dengan baik, better elak ambil minuman yang berkafein yang sememangnya tidak memberi apa-apa manfaat untuk tubuh anda.


PENGAMBILAN AIR MASAK/ AIR KOSONG

Bab minum air kosong nie memang xdapat dinafikan lagi, hehe,..alasan utama "malas nak minum air". Air merupakan bahan asas paling utama untuk aktiviti enzim dan kawalan suhu badan, membolehkan darah menghantar oksigen dan nutrien kepada sel diseluruh badan. Jika badan kurang air, ia akan membebankan ginjal untuk memproses dan khasiat vitamin/makanan mungkin tidak dapat diagihkan dengan baik keseluruh badan. Sayang ginjal korang x?..kalo sayang sila minum air secukupnya.hehe

Cara saya mudah, beli bekas air 1.5 liter, isi penuh2 then letak depan mata (sentiasa bawak),,nampak je minum2..hehe kan senang, so xde la istilah lupa nak minum kan..jadikan rutin, Insya Allah bila dah jadi tabiat rasa lain je kalo xminum. satu hari 3 liter hokeyyy!!


CARA MAKAN VITAMIN TAK BETUL

Pastikan pengambilan vitamin mengikut jadual dan waktu yang betul, Contoh : Alfalfa tidak boleh diambil bersama2 vitamin E. Ini kerana Alfalfa akan menganggu penyerapan vitamin e.

Elak pengambilan iron (vitalea) bersama2 dengan kalsium seperti produk tenusu, cheese, dan sebagainya, Kalsium akan menggangu penyerapan zat besi.

Sekiranya anda mengambil ubat dan juga vitamin sila jarakkan waktu pengambilan diantara 3 hingga 4 jam.


Okeh, untuk mendapatkan kesan yang optimum dan berpanjangan, sila ikut jadual, minum air secukupnya dan elakkan makanan yang tidak sepatutnya diambil, Insya Allah Vitamin Semulajadi dapat merialisasikan impian anda, sama ada Nak Cantik, Nak Sihat, Nak Susu Banyak, Nak Subur dan banyak lagi. Insya Allah semuanya dengan Izin dari Nya.


Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...