VITAMIN HARIAN UNTUK KANAK-KANAK PINTAR DAN CERIA

Salam, salam manis, salam sayang buat ibu-ibu di luar sana yang sering alert dengan perkembangan anak2 anda. Saya juga sama seperti mama2, ibu2 dan mak2 semua. Perkembangan, pertumbuhan dan tumbesaran kanak2 sangat penting kerana ia bersangkut paut dengan pemakanan harian kanak2 tersebut. Kekurangan zat makanan boleh menganggu tumbesaran, konsentrasi dan kecerdasan kanak2. Dalam hal ini saya juga risau, kerana zara sangatlah cerewet bab2 makan nie!! sayur xnak, nasi pn jarang2 sekali makan, yang dia minat pasta, bihun dan seangkatan dengannya. Tapi junk food as a keropok memang no wayy!!! Kadang ada juga dia mintak sbb asyik duk tengok budak2 lain makan. 

Vitamin apa yang lengkap untuk diet harian kanak2?? 1st skali saya lebih suka beri anak Omega Guard. Omega nie sesuai untuk kanak2 yang berusia 1tahun dan keatas dan dengan dos yang berbeza mengikut peringkat umur. Kenapa saya suka bagi omega ntuk cik zara saya?? Satu!!, omega sangat bagus untuk perkembangan dan tumbesaran otak, menguatkan imun, membantu mencairkan kahak2 kanak2 dikala mereka mengalami batuk berkahak, kanak2 asthma, ekzema, masalah kulit dan banyak lagi. Dan apa yg saya nmpak setakat zara mkn omega, dia jarang sakit @ demam dan yang paling best dia cepat absorb apa yg saya ajar, Alhamdulillah. Bab harga jangan risau, sangat berbaloi n tahan lama kalo umo mcm cik zara setahun lebih baru nak abis.Woww!!

Mealshake adalah sejenis minuman yang dilengkapi dengan 19 vitamin dan mineral, 9 asid amino yang diperlukan oleh si kecil kesayangan anda. Mealshake sangatlah sesuai bagi kanak2 yang kurang selera makan, cerewet dan memilih makan. Bagi anak mengalami sembelit, sangat disyorkan mencuba minuman berkhasiat ini kerana ia merupakan sumber terbaik yang mengandungi fiber, protein dan kalsium. Tambahan pula minuman sihat dan segera ini mempunyai index glisemik yang rendah dan selamat untuk kanak2 hinggalah peringkat dewasa dan warga emas. Kandungan vitamin A, E, C, kalsium, fiber dan zat besi yang terkandung di dalam mealshake secara tidak lansung membantu tumbesaran dan perkembangan kanak2 supaya lebih sihat dan cergas.

Chewable vita c plus juga merupakan pilihan yang terbaik. Kenapa saya kata begitu???? ini kerana chewable vitamin c shaklee mengandungi bioflavonoids dimana ia membantu meningkatkan fungsi vitamin c di dalam tubuh dan mencegah pengoksidaan dalam badan. chew Vita c juga mudah diserap oleh usus kecil dan kadar penyerapan nya yang optimum. Kenapa kanak2 perlu vitamin c??Bagi anak2 yang kerap demam dan xsihat, digalakkan mengambil vitamin c secukupnya mengikut keperluan tubuh dimana ia mampu meningkatkan sistem imunisasi kanak2, memelihara kesihatan gigi, gusi dan tulang. 1 botol chewable mengandungi 90 tablet dengan harga rm 37.50. Tersangat lah murah.Jom grab 1.

Ostematrik adalah tablet kalsium yang mengandungi banyak khasiat dan menjadi keperluan penting kalsium untuk semua tubuh manusia. Biasanya tablet kalsium ostematrik shaklee boleh di ambil seawal umur 13 tahun, namun sekiranya kanak2 (4 tahun dan ke atas) tidak gemar minum susu lagi atau kurang ambil makanan yg kaya dengan kalsium dan sudah pandai menelan tablet, maka disyorkan menggunakan tablet kalsium shaklee agar keperluan kalsium kanak2 tersebut berada ditahap optimum mengikut keperluan harian. Mengapa kanak2 perlu kalsium? Kalsium sangatlah penting untuk tulang dan pertumbuhan  gigi kanak2. Keperluan kalsium adalah paling tinggi semasa diperingkat kanak2, ini kerana 99% perlu untuk tulang dan gigi manakala 1% lagi adalah untuk perjalanan fungsi tubuh yang sihat dan sempurna. Keperluan kalsium adalah berbeza. Sila rujuk keperluan kalsium harian anak2 anda ya mengikut peringkat umur. Tahukah anda kalsium bukan sahaja ada dalam produk tenusu ia juga boleh didapati dalam sayuran hijau dan bijirin.



Vitamin b-complex shaklee mengandungi kesemua vitamin B yang diperlukan. So anda xperlu risau lagi untuk memiliki vitamin yang selamat dan semulajadi. Vitamin b sangatlah penting dan membantu dalam metabolisme, perkembangan kognitif dan pembentukan sel. Selain itu juga ia menggalakkan sel darah merah dan peredaran darah yang sihat, menggalakkan perkembangan minda, memberi lebih tenaga dan secara tidak langsung membantu hilangkan tekanan dan kemurungan. Diantara makanan yang mengandungi asid folik adalah seperti barli, daging lembu, beras perang, keju, ayam, buah kurma, sayuran berdaun hijau, daging kambing, hati, susu, cendawan, sayuran berubi, ikan salmon, tuna, gandum dan bijirin.



Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit


Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Hp : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...