VITALEA VITAMIN PENYELAMAT HB KU!!!

Salam u'oolllss..harinie juz nak share entry pasai vitalea yang super duper best. Kenapa saya kata super duper best ye! nie testimoni saya sendiri setelah selama ini konsisten ambil vitalea, xpenah missed dari sebelum hamil sehingga la saat kini (hamil). Nak dijadikan cerita, 1hari saya xperasan yang stok vitalea sya dh nak abis, almaklum lah,semua vitamin isi dalam pill box..huhuhu!! n kebetulan pulak dah plan nak pergi bercuti for da next weeks..dipendekkan cerita minggu tu memang dah lari dari jadual la, (kan dah jadi x konsisten) ahaks...pulak tu dah pegi holiday mmg makan xbrapa nak jaga sangat, semua mak buyong sentai..haha...lets..kita tengok hasil yang sangat memberansangkan..haha


Selesai saja bersuka ria bercuti, saya kena checkup untuk 7 bulan hamil. Nah hamek kau! Hasilnya berat naik 4.5kg..Gurllppp sekejap..Hb pulak turun dari 12++ ke 10++..mak aiii!!!.Kompom dah kena jumpa doc. "Berselera awak makan, hb pn turun banyak, lepas nie kena repeat bp (blood presure) seminggu 2 kali, Awak makan vitamin x??hb awak dah turun so awak kena ambil tablet iron 2biji sekali" kata cik doc. Hmmm,terima ajela dengan rela hati, salah aku juga skip makan Vitalea. Balik rumah trus telan 2biji iron (yg ospital) hasilnya lepas ambil aku jadi pening n nak muntah. xtau kenapa, mayb xsesuai ngan aku agaknya. Then lepas pada tu trus saya continue vitalea mcm biasa dan alhamdulillah next checkup hb naik cantik 11 ++.

Lepas pada tu trus fobia sbb hb turun mendadak sangat n promise dgn diri xmo tinggal vitalea dah even saya sibuk sekali pun huhu. Moral of da story, jangan anggap remeh pengambilan vitamin terutamanya bagi ibu yang sedang hamil, sedarkah anda, vitamin bukan sahaja untuk keperluan anda, tetapi penting juga untuk pertumbuhan dan perkembangan janin anda!..huhu peringatan untuk diri sendiri. Pastikan setiap pengambilan tablet sesuai dengan waktu dan cara pengambilan, ini akan membantu kadar penyerapan yang lebih baik untuk tubuh anda.  

Bagi yang belum memiliki atau mencuba vitalea, pastikan anda mencuba dan rasai sendiri kesan selepas mengambil tablet yang super jimat ini. 1botol mampu bertahan sehingga 4bulan. Berbaloi x?? Bagi saya sangat2 berbaloi...

Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Hp : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...