KENAPA KALSIUM SUMBER TERPENTING IBU MENGANDUNG??

Saat ingin menulis entry ini, saya terfikir tidak semua ibu mengandung yang suka minum directly dan ada juga yang sering terlupa, sedangkan keperluan kalsium sangatlah penting dan amat diperlukan oleh sang ibu dan janin yang dikandung. Tidak menjadi masalah sekiranya ibu mengandung tidak suka minum susu, namun keperluan kalsium yang mencukupi boleh didapati dengan pelbagai cara iaitu melalui makanan atau tablet kalsium.

Mengapa Kalsium penting?

Kalsium dapat membantu pertumbuhan dan pembentukan tulang dan gigi janin. Selain itu ia membantu menghindarkan risiko osteopororis bagi ibu hamil. Kepentingan sumber mineral ini juga menyumbang kepada jantung yang sihat dan penting untuk perkembangan otot dan saraf bayi, membantu agar jantung berdenyut secara normal dan berfungsi membantu dalam keupayaan pembekuan darah. Sepanjang kehamilan juga kalsium membantu memperbaiki masalah kekejangan dan kebas-kebas, sakit sendi dan artristis. 

Keperluan kalsium Ibu hamil

Umum diketahui di peringkat awal kehamilan sehingga melahirkan anak memerlukan kalsium 1100mg sehari. Oleh itu ibu hamil perlu mengekalkan pengambilan kalsium sama ada dalam bentuk supliment mahupun dari sumber semulajadi. Sumber makanan yang kaya dengan kalsium boleh di dapati di dalam menu harian kita seperti lobak, ikan bilis, brokoli, yogurt dan lain-lain lagi

Bagi ibu yang berkerjaya dan hamil dan di khuatiri tidak sempat untuk memenuhi kalsium boleh mencuba mengambil pil kalsium (ostematrik). Ia merupakan satu altenatif yang mudah, cepat dan senang untuk dibawa kemana-mana sahaja, hanya isi di dalam pill box dan masuk kedalam beg tangan kesayangan anda. Mudah kan!!

Mengapa perlu memilih Ostematrik?

1. Pil Kalsium Ostemarik menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh. Ianya disediakan dalam bentuk tablet yang mudah untuk ditelan.

2. Kalsium dan isinya paling seimbang dengan kadar penyerapannya adalah 99%.

3. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Magnesium dan vitamin D membantu ibu hamil supaya tidak sembelit berbanding tablet kalsium yang lain.

4. Vitamin D dan magnesium yang terdapat di dalam ostematrik membantu penyerapan kalsium yang lebih baik di dalam tubuh.

5. 4 tablet ostematrik dapat memenuhi keperluan kalsium harian ibu hamil, juga altenatif yang terbaik bagi ibu hamil yang tidak gemar minum susu.




Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit


Hubungi Saya untuk dapatkan harga yang menarik, tempahan dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Hp : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...