ISTIMEWANYA PRODUK SHAKLEE!!!!! BERBANDING JENAMA LAIN

Perbezaan  dan kelebihan produk Shaklee berbanding Jenama Lain

Sebelum saya  "Jatuh Cinta" dengan produk Shaklee saya pn seperti wanita-wanita lain yang nak badan sihat, kulit cantik dan yang paling penting nak yang semulajadi. Yela kita nak guna untuk jangka masa panjang dan sentiasa memelihara kesihatan sepanjang masa. Terlalu banyak produk dan jenama penjagaan diri di pasaran, tapi belum tentu baik digunakan untuk jangka masa panjang?

Ada juga produk yang murah tapi memberi kesan sampingan kepada pengguna. Mengapa kita mengadaikan kesihatan, kecantikan hanya dengan membeli produk murah? semata-mata mahu nampak sihat dan cantik dengan segera? Rata2 dikalangan kita sudah tentu mencari yang murah..konon-kononnya yang murah boleh dibeli banyak dan jimat kan? Stuju tak. Tapi berwaspadalah apabila membeli apa-apa produk yang ditawarkan dengan harga yang murah. Semak kandungan/ sumber bahan2 di label. Itu lebih penting dari harga.

Selepas saya mengodek2 info mengenai shaklee, nyata produk shaklee memang berasaskan dari sumber semulajadi dan saya tidak ragu-ragu untuk mengunakanya untuk diri dan keluarga tercinta.



Perbezaan Shaklee dengan Jenama Lain

PERBEZAAN
VITAMIN NATURAL
VITAMIN SINTETIK
KANDUNGAN DALAM BOTOL

#Tiada bahan pewarna tambahan,  pengawet dan perasa.
#TANPA SILICA GEL

#Mempunya silika gel untuk menyerap lembapan
PENGHASILAN
Dihasilkan dari ekstrak bahan2 semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat2nya.
Dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri2 seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin. COntohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H8O6, jadi gabungan dari molekul2 karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa2 bahan bagi menghasilkan asid askorbik.

KESERASIAN DENGAN BADAN
Dihasilkan dari bahan2 makanan kita, jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan, dan memberi kesan yang lebih baik.
Formulanya sama, ia tetap tidak sama dengan vitamin natural, apa lagi dengan makanan asli. Ini kerana penghasilannya pun bukan dari sumber makanan. Jangan terkejut kalau saya katakan tar yang digunakan untuk menurap jalan raya adalah salah satu bahan untuk menghasilkan vitamin B complex pada vitamin sintetik.

HARGA
Tentunya lebih mahal kerana penghasilannya dari bahan2 semulajadi memerlukan kos bahan yang lebih tinggi.

Lebih murah dan adakalanya diberi percuma saja.
KESAN KEPADA TUBUH BADAN
Intipati dari bahan2 semulajadi, jadi ia tidak meninggalkan bahan2 yang perlu, walaupun bukan bahan utama dalam vitamin tersebut. Contohnya kalsium memerlukan magnesium vitamin D untuk menjadikan penyerapannya lebih optimum. Kalsium yang tidak diserap dengan sempurna akan disimpan dlam ginjal dan boleh menyebabkan batu karang atau batu buah pinggang.

Kebanyakan vitamin sintetik datang dalam bentuk ’solo’, misalnya kalsium tanpa magnesium dan vitamin D, jadi kita kena amik magnesium dan vitamin D dari sumber lain. Begitu juga dengan vitamin2 lain, yang memerlukan ‘kawan’ untuk bertindakbalas dengan sempurna, tapi tidak ada dalam vitamin sintetik.
KESAN JANGKA PANJANG
Tidak mendatangkan kesan sampingan kerana penghasilan dari bahan2 seperti yang dinyatakan di atas (bahan semulajadi).
Mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan2 yang terkandung dalam vitamin sintetik itu sendiri, dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam proses penghasilannya.



Hubungi Saya untuk dapatkan harga yang menarik, tempahan dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi percuma pada bila-bila masa. 

Nur Bahirah 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 908782]
hp: 012-5763744| fb: Nur Bahirah Abdullah|email : nbh_gal84@yahoo.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...