SMOKER -SAY GOOD BYE TO ROKOK

Baru-baru ini saya ada menghadiri ceramah kesihatan anjuran jabatan, antara topik yang diselit adalah bab merokok/perokok. Kata encik penceramah tu "Orang yang merokok adalah orang yang mentalnya tidak sihat". Jangan marah ye Tuan2, bukan saya yang kata, penceramah tu yang kata.hehe Kenapa dia cakap begitu??? Katanya mental tak sihat, sebab perokok tu tak boleh buat pilihan yang bijak dan tidak boleh menilai mana yang buruk mana yang baik.

Fakta menarik berdasarkan kajian tentang rokok " Sebatang rokok akan memotong 5 minit hayat seorang perokok", cuba bayangkan kalo sehari boleh habiskan sekotak rokok dunhill (20batang)..ini bermaksud seorang perokok memotong 1jam 40 minit hayatnya setiap hari,. Astaqfirullahalazim!!!

Zaman serba canggih nie ada pulak yang pandai mencipta rokok elektronik/eletrik, konon2 rokok nie tak merbahaya dari rokok biasa, namun umum diketahui rokok elektronik mempunyai kandungan nikotin yang tinggi (boleh jadi ketagih) dan kemungkinan boleh menyebabkan perokok tersebut mengambil dadah. Alamak lagi bahaya!!!

Gambar Ehsan dari Crew Fathi.com
Sekilas pandang rajah di atas menunjukkan kandungan bahan kimia yang ada di dalam sebatang rokok. Sangat2 menggerunkan, seolah2 perokok dengan rela hati menelan racun2 tersebut. Jelas disitu pelbagai penyakit bakal mengundang sekiranya tabiat merokok tetap diteruskan. Semuanya bermula dari hati dan niat. Bukan mudah untuk melupakan dan terus berhenti merokok, (nie pengakuan orang lelaki)haha..tapi xpe,. Insya Allah kita cuba sikit2 kurangkan merokok...jadi saya syorkan Vitamin c..

Kenapa saya syorkan vitamin c?? Vitamiin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik dan ia tidak merbahaya kepada buah pinggang dan seterusnya dapat dinyahkan dengan lebih mudah dari badan..Opss bukan itu saja, vitamin c juga membantu membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang mengalami kerosakkan yang teruk.





Nak lagi mantoppp boleh cuba vivix shaklee yang sememangkan terbukti berkesan. Dah ramai yang cuba vivix secara automatiknya buang rokok macam tu ajeee!! X percaya boleh test untuk diri sendiri... Say no to Rokok!!

Tonik Ajaib untuk perokok tegar.

Jom Tonton Video nie, Moga dapat membantu perokok-perokok yang berhasrat untuk berhenti rokok terus

Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...