AKHIRNYA, ZIYAD DAH JUMPA PUTING TAK ORI PILIHAN HATINYA...

Assalamualaikum uoollss..

Puting Oh puting!!

Aha bab puting botoi la yang sangat merisaukan mak2 seperti saya, nak2 cuti bersalin dah nak habis..Alahai..kecut perut mak bila anak xmau puting tak ori,,maunye tidak, dari start lahir smpai la nak abis berpantang asyik sedap duk nyoyot p***** mama aje..haha.

So entry kali saya nak kongsi kisah ziyad dan puting pilihan hatinya..hehe..so mcm biasa, macam mak2 lain, nak kerja mudah, dari hari pertama sampai la hari ke 60 saya bgi nenen (direct feeding)...konon2 cukup 2bulan nak rekemen ziyad dengan puting botol. Kesnya xmau jadi macam si kakaknya dulu, seminggu mak nak masuk keja, baru nak prektis,,mmg prektis make x perfect la jawabnya,,haha..si kakak meraung habis habisan bila suap puting tiruan haha..kira mak buat gitu percubaan berani mati la...haha..(tobat aku xmau buat dah)

Okeh berbalik pada crita ziyad tadi, sya target hari yg ke 61 nak bg ziyad puting botoi, dat means ada masa sebulan lagi sebelum masuk keja..huhu..tapi sangkaan mak meleset..huhu...kompom la anak terunaku melalak "eh, xyah tipu saya la mama, kite pandai beza mana yang ori tau"..huhu..

Percubaan pertama,  saya cuba, Pigeon Silicon Y Cut. 1st trial saya isi 1/2 oz...Alhamdulillah,,ziyad accept puting mama rekemen (hati mak berbunga2,bila kali pertama menjadi..haha)...besoknya pulak saya try puting yang sama isi 1oz..tapiiiiiiii....melalak...xmau...Allah...sabo2..(mak sampai nak buat solat hajat)...macam biasa mak kena mengalah bagi nenen oriii...haha

Skip selang sehari, bagi puting, n da next day saya beli puting baru "Pegion Latex Y Cut" (si kakak dulu serasi yang nie sampai sekarang) so kita try yang nie kot2 taste dia sama macam kakak. ermm dah try..tapi hasilnya...taste xsama kakak..mak engkau dah buntu ziyad..Okeh xpe2...sampai la 2minggu lagi nak keja, (mama dah kecut perut, tapi bleh buat relax lagi,,hak2), Then try dr.baby pulak (puting nie masa zaman saya kecik2 dulu dah ada, murah pulak tu, mak sukaaa), tapi xmo jugak.


Puting pegion latex y cut- susu x tumpah apabila botol ditunggang, mempunyai tektur yang lembut jika nak dibandingkan dengan pegion silicon y cut. Harga 13.50 (3 pieces)
seminggu lagi nak keja sempat lagi balik kg, mak saya tanya, "ziyad dah guna botoi"??? "ermm..xmau mak...dah try puting macam2 dah".....Cuba bagi puting macam nabil (ank abglong saya, sebaya ziyad)...

Misi mencuba puting disaat2 yang terakhir, Puting Orthodontic Nuk (latex)..harga 17.50 (ada 2 pieces)Resultnya..Boleh terima..kadang nak, kadang xnak..mak dah makin risau, tapi nasib baik baby sitter baguih, sanggup train ziyad guna botoi Alhamdulillah..1st day tinggal dgn bs ziyad minum 4oz sahaja (tapi mak dah stanby kot2 ziyad melalak nak nenen ori.)  2nd day dah up sket....dan lama2 dia dah boleh bezakan mana nenen ori mana nenen xori..haha..Yang best nya puting nie bentuk ala2 nenen ori n tekturnya yang lembut membuatkan ziyad jatuh chenta!!hehe..

Puting nuk nie x fit dengan neck botoi lain, hanya botoi nuk sahaja, diulangi hanya botoi nuk sahaja!! kalo x nanti leaking..saya dah try,
tapi nak try jugak dengan pegion neck alhamdulillah boleh, botol lain soriii, so kompom la mak kena spend more money beli botoi nuk tu..alahaiii..tapi xpe demi anak..huhu

p/s : spatutnya 2 mmgu dalam berpantang kena rekemen puting..baru la baby xkeliru puting. If anak xnak terima jugak jangan risau dan paksa anak, Insya Allah bila bb tinggal dengan bs, insya Allah dia akan minum dengan sendiri, so that she/he knows yang mama xdak disisi nya n akan survive. Sebelum rekemen puting x ori, zikir2 dan baca Bismillahhitawakal tualallah lahaulawalaqhuwataillabillahilaliyilazim...insya Allah semua dengan izin Allah...

Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...