PSORIASIS BOLEH SEMBUH???

As Salam dan selamat pagi, sebulan yang lepas saya ada terima panggilan dari kawan lama, beliau bertanyakan tentang vitamin untuk penyakit Psoriasis, jadi saya pun tanya "nak bagi kat siapa? sape yang sakit?"...... "Mak aku la!!", Ya Allah yaka, ksian saya dengar....dah macam2 ubat dah try...

PSORIASIS-BUTIK VITAMIN SEMULAJADI

Jom kita selidik serba sikit tentang Psoriasis. Apa itu Psoriasis??

Keadaan dimana kulit menjadi gatal dan sakit (tompok bersisik merah atau putih). Terdapat tompok yang tebal, kering dan juga kasar pada permukaan kulit. Biasanya ia berlaku pada kulit, belakang siku, permukaan luar lutut (extensor surfaces), kulit kepala, telapak tangan, tapak kaki dan ada juga pada kemaluan.

Psoriasis berlaku disebabkan oleh serangan sistem imun yang tidak normal pada sel-sel kulit yang sihat. Tindak balas ini menyebabkan keradangan kronik pada salur darah. Keadaan ini boleh menjadi peyumbang kepada beberapa penyakit lain seperti tekanan darah tak terkawal, penyakit jantung, strok, dan kesan negatif ke atas sistem organ lain.

Penyakit kulit kronik ini juga dikaitkan dengan penyakit genetik (diwarisi dalam gen) atau lebih mudah lagi keturunan, gangguan imun, penyakit kardiovaskular, peningkatan risiko kanser tertentu, dan ianya juga dipengaruhi atau dicetuskan oleh faktor alam sekitar.

Jenis Penyakit kulit ini bersifat kronik yang berulang (auto imun), pesakit psoriasis yang dirawat tidak akan sembuh sepenuhnya, malahan vitamin atau ubat hanya boleh membantu dan mengawal dari menjadi lebih teruk.

Jangan, risau ye penyakit ini tidak berjangkit dan ada vitamin yang sesuai yang boleh membantu mengurangkan gejala ini. Sekiranya pesakit menggunakan vitamin secara konsisten, Insya Allah dapat mengurangkan derita yang ditanggung.

Nurtiferon 
Mengukuhkan, meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun secara semulajadi 

Esp
 mengandungi protein, yang diperlukan oleh tubuh sebagai bahan asas untuk pembinaan sel2 baru yang sihat

Vitamin C 
mengandungi kolagen, membantu kulit supaya tidak terlalu mengelupas serta membantu mengikat sel2 yang terbentuk

Basic H
digunakan sebagai mandian, hanya gunakan 2-3 titis, secara xlangsung membantu mengekalkan kelembapan kulit secara semulajadi, waa segar gitu...

Performance Drink
Membantu badan daripada dihidrasi..so xde la kejap2 nk minum air kan,,hehe

Gla Complex
membantu memperbaiki imflimasi kulit

Opss banyaknya nak kene ambil, Jangan risau ye, semuanya berjadual....

Hubungi Saya untuk dapatkan tempahan, tawaran menarik  dan pembelian produk Shaklee dan konsultasi terbaik dan percuma pada bila-bila masa.

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...