7 ELEMEN ISTIMEWA ESP YANG TIADA PADA SOYA LAIN BUAT SAYA JATUH CINTA SELAMANYA.


Seingat saya, saya pertama kali mencuba Esp pada tahun 2011 selepas melahirkan zara. Permulaan yang pertama saya kurang gemar dengan rasa soya. Saya pun tak tahu kenapa...

Walaupun saya tahu boleh campur dengan macam- macam air, air milo, fresh milk, oren sunquick, jus buah, tapi tak terasa pula nak mencuba...

Tapi saya terus ambil juga macam biasa, bila lelama jadi serasi dengan lidah dan tekak terus jadi suka.

Apa yang menyebabkan saya terus minum walaupun pada mulanya saya tak suka??

Saya dah baca, dah selidik latarbelakang Energyzing Soy Protein

1. Shaklee menggunakan kacang soya "Non-Gmo"  (Non-Genetically Modified Organism)

• Iaitu kandungan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya dan ia disahkan melalui Indentity Preservation Program.

• Program ini memastikan soya yang digunakan oleh shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak dari mula tanam, dituai hinggalah ia di proses.

2. Soya yang digunakan di proses dengan air ( bukan dengan bahan kimia) semasa memprosesan, bagi mengekalkan sumber semulajadi isoflavones seperti genistein dan daidzein

3. Esp juga diproses pada suhu rendah untuk mengekalkan nutrisi dan protein dalam soya.

4. Mengandungi 9 asid amino

• 9 asid amino yang terkandung dalam esp diperlukan oleh tubuh bagi mengekalkan tisu-tisu yang sihat. Tubuh kita sangat memerlukan asid amino kerana ia tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.

5. Esp dihasilkan dari soya yang bermutu tinggi yang ditanam secara organik

• 1 canister Esp mengandungi 850 gram iaitu bersamaan dengan 30 kg soya. Jadi dengan 1 canister sudah memadai untuk anda dan tidak perlu borong bergundi-gundi soya. Esp mengandungi 14gram bersamaan dengan 3 sudu besar protein soya yang baik untuk setiap hidangan.

6. Soy protein tidak mengandungi kolestrol dan laktosa serta rendah Indeks Glisemik

• Sangat-sangat sesuai untuk pesakit diabetes kerana glukos dibebaskan perlahan-lahan kedalam darah. Jadi pesakit diabetes yang minum esp akan lebih bertenaga tanpa menyebabkan kadar gula naik malahan membantu mengekalkan paras gula dalam darah.

• Juga disyorkan untuk orang yang mengalami kadar kolestrol yang tinggi. Esp is zero fat dan zero kolestrol.

7. Esp Di tambah dengan sumber kalsium bagi melengkapkan nutrisi untuk tulang dan zat besi yang baik.

• Setiap hidangan membekalkan 50% daripada nilai Harian Kalsium untuk sokong tulang yang kuat.

Jadi apabila kesemua elemen penting ini ada dan memenuhi keperluan harian saya maka sekarang saya dengan esp umpama jatuh cinta yang dipupuk. Eh orang tua-tua kata cinta yang dipupuk nie biasanya kekal selamanya kan..macam bercinta selepas nikah..hehe..

Next Entry pula kita tengok apa yang saya dapat selama saya konsisten ambil esp..TUNGGU!!!

Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian boleh hubungi saya..

Saya wajib beri anda konsultasi istimewa.

Nur Bahirah | Wassap/Call : 012-5763744
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 908782]
Fb : Nur Bahirah Abdullah | fanpage : Butik Vitamin Semulajadi
Email : nbh_gal84@yahoo.com/ nurbahirahabdullah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...